بیماری-مالاریا-در-افغانستان-افزایش-یافته-است

مسوولان وزارت صحت عامه‌ی امارت اسلامی می‌گویند که شمار مبتلایان به بیماری مالاریا در مقایسه با سال گذشته در افغانستان ۶۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز ( سه‌شنبه، ۱۹ سرطان) با نشر نوار تصویری به رسانه‌ها گفته است که در شش ماه گذشته میلادی یک هزار و ۷۷ رویداد مالاریا در کشور ثبت شده است.

آقای امرخیل، افزوده است که در این مدت نزدیک به ۳۷۰ هزار بیمار با علایم مالاریا به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۵۰ هزار مورد مثبت تایید شد است.

او بیان داشت که از این آمار ثبت شده تاکنون مورد فوتی گزارش نشده و این وزارت در تلاش است تا از بهر جلوگیری این بیماری در سراسر کشور گام‌های عملی بردارد.

سخنگوی وزارت صحت عامه، می‌گوید که بیماری‌های فصلی مانند مالاریا در آب و هوای گرم در سراسر کشور تشدید می‌شود و این وزارت بخاطر جلوی از این بیماری در ولایت‌های گرم‌سیر توزیع پشه خانه و آگاهی‌دهی مرم عامه را  انجام داده است.

پیش از این سازمان جهانی صحت نیز از افزایش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به مالاریا در افغانستان خبر داده و تأکید کرده بود که تقریباً ۷۷ درصد مردم در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

به گفته این سازمان، افغانستان از نظر موارد ابتلا به این بیماری منطقه مدیترانه شرقی رتبه پنجم را به‌خود اختصاص داده است.

مالاریا یک بیماری کشنده اما؛ قابل پیشگیری و درمان است که از طریق نیش پشه آنوفل آلوده به انسان منتقل می شود. تب، لرزه و ضعیفی بدن از جمله علایم اصلی بیماری مالاریا هستند.

سازمان جهانی صحت بر پیشگیری از طریق استفاده از پشه‌ خانه، مواد دافع حشرات، لباس‌های محافظ و نصب پرده‌ها بر روی پنجره‌های خانه تاکید می‌کند.

 بیماری مالاریا در افغانستان افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد